Felnőtt tagozatos képzések

Pénzügyi-számviteli ügyintéző

gazdálkodás és mendzsment ágazat

Vállakozási ügyviteli ügyintéző

gazdálkodás és menedzsment ágazat

Logisztikai technikus

duális képzés, külső szakmai gyakorlattal

Kereskedő és webáruházi technikus

duális képzés, külső szakmai gyakorlattal

Általános információ

  • a tanórák délutánonként vagy szombaton kerülnek megtartásra
  • ingyenes felnőttképzési jogviszonyba kerül a tanuló
  • a munkahelyen megszerzett tapasztalatok, korábbi tanulmányok beszámíthatóak a képzésbe
  • munkavégzés mellett is szerezhet ingyenesen két szakmajegyzék szerinti szakmát, korábbi OKJ-s képzettségen felül
  • a felnőttképzési jogviszonyban töltött évek nem csökkentik a felsőoktatásban ingyenesen igénybe vehető félévek számát
  • pluszpontok a felsőoktatási felvételin szakirányban
  • az intenzív képzés keretében akár már 8 hónap alatt elérhetővé válik a szakma megszerzése

Képzés ideje

rövid ciklusú

Cím

1074 Budapest, Dohány utca 65.

Email

belvarosikepzo@bgszc.hu

Telefon

061 413-2770

Pénzügyi-számviteli ügyintéző okleveles technikus

Gazdálkodás és menedzsment ágazat képzése, amely technikus szintű szakképzettség megszerzésével zárul.

A pénzügyi-számviteli ügyintéző a gazdálkodó szervezetek gazdasági tevékenységével összefüggő részfeladatait önállóan végzi: könyvelési feladatokat lát el, számítógépes programokat használ, nyilvántartások vezetésében vesz részt, közreműködik egyes pénzügyi műveletek előkészítésében és lebonyolításában.

Ajánlott minden fiatal számára, aki precíz és pontos a munkája ellátásában, rendszerben gondolkodik, érdeklődik a gazdasági folyamatok iránt, szereti a gyakorlatias feladatokat. A szakképzettséggel rendelkezők a gazdasági terület széles körében tudnak elhelyezkedni, vagy tovább tanulhatnak a gazdasági felsőoktatásban. Olyan magasabb szintű szakképzettséget is szerezhetnek , mint pl.: mérlegképes könyvelő, vám szakember, adótanácsadó, banki szakember.

 

KOMPETENCIAELVÁRÁS

Precizitás, pontosság, rendszerszemlélet, rugalmasság, szabálykövetési hajlandóság, jó kommunikációs készség, problémamegoldó készség, csapatmunka, szervezőkészség, felelősségtudat, folyamatos önfejlesztési igény.

 

A SZAKKÉPZETTSÉGGEL RENDELKEZŐ

  • érti és átlátja a gazdálkodó szervezet működését;
  • képes a számítógépes ügyviteli programok használatára;
  • ismeri és használja a kommunikációs csatornákat;
  • képessé válik a vállalkozások alapításával, működtetésével kapcsolatos adminisztratív feladatok ellátására;
  • elvégzi a bankszámlákkal kapcsolatos teendőket, a házipénztárral kapcsolatos feladatokat;
  • ellátja a vállalkozás adókötelezettségei teljesítéséhez kapcsolódó elektronikus ügyintézési feladatokat;
  • részt vesz a befektetési döntésekhez szükséges információ gyűjtésében;
  • közreműködik a projektek pénzügyi tervezésében;
  • ellátja a pénz- és hitelműveletekkel kapcsolatos ügyintézési feladatokat;
  • számítógépes programcsomag használatával könyvelési feladatokat lát el;
  • munkaköréhez kapcsolódó hagyományos és digitális dokumentumokat készít és rendszerez.

Vállalkozási ügyviteli ügyintéző

Gazdálkodás és menedzsment ágazat képzése, amely technikus szintű szakképzettség megszerzésével zárul.

A szakképzettséggel rendelkező alkalmas a vállalkozás ügyviteli feladatainak végrehajtására, részt vesz a számviteli és pénzügyi feladatainak ellátásában, közreműködik a mikro-, kis- és középvállalkozások számviteli és pénzügyi feladatainak ellátásában, továbbá egyes részfeladatokat önállóan lát el. Kapcsolatot tart a munkatársakkal, ügyfelekkel, illetve rendezvényeket, megbeszéléseket szervez.

Ajánlott minden fiatal számára, akit érdekel a vállalkozások működése, belső folyamatai, azokhoz kötődően szívesen lát el ügyviteli feladatokat. A szakképzettséggel rendelkező elhelyezkedhet a gazdasági szférában – elsősorban kis- és középvállalkozásoknál – ügyintézőként, de akár továbbtanulhat a gazdasági felsőoktatásban vagy magasabb szintű képesítést szerezhet, mint pl.: mérlegképes könyvelő, adótanácsadó, banki szakember, vámszakember.

 

KOMPETENCIAELVÁRÁS

Agilis, jó kommunikációs készég, problémamegoldó- és szervezőképesség, csapatmunka, felelősségtudat, nyitottság az informatikai eszközök használatára.

 

A SZAKKÉPZETTSÉGGEL RENDELKEZŐ

  • képes ellátni a vállalkozások működtetéséhez szükséges gazdasági folyamatok terén a rábízott adminisztratív feladatokat;
  • irodai, illetve vezetői asszisztensi feladatokat lát el;
  • kapcsolattartáshoz szükséges iratokat, leveleket, egyéb dokumentumokat készít, szerkeszt, kezel;
  • vezeti a vállalkozások nyilvántartásait;
  • közreműködik a különféle szabályzatok elkészítésében;
  • részt vesz egyes finanszírozási feladatok adminisztratív részfeladataiban;
  • feltérképezi és nyomon követi az aktuális támogatási lehetőségeket;
  • közreműködik a vállalkozás üzleti tervének elkészítésében;
  • előkészíti a munkaerő-gazdálkodással kapcsolatos nyilvántartások iratait, azokat kezeli és rendszerezi;
  • kapcsolatot tart munkatársakkal, ügyfelekkel, partnerekkel, külső szervezetekkel;
  • szervezeten belüli és kívüli rendezvényeket, programokat szervez.

Logisztikai technikus

Közlekedés és szállítmányozás ágazat képzése, amely technikus szintű szakképzettség megszerzésével zárul. Választható szakmairányok: Logisztika és szállítmányozás szakmairány, Vasúti árufuvarozás szakmairány.

A logisztikai technikus feladata a logisztikai tevékenységek tervezése, lebonyolítása, a logisztikai rendszerrel kapcsolatos vezetői munka támogatása, valamint a szállítmányozási tevékenységgel kapcsolatban az áru továbbításához legalkalmasabb fuvarozási mód kiválasztása, a szerződés megkötése, szükség szerint az útvonal megtervezése. Összehangolja az összetett fuvarozási tevékenységet és ellátja a szállítás során felmerülő raktározási, kezelési feladatokat is.

Ajánlott minden fiatal számára, akit érdekel a szállítmányozással kapcsolatos szervezőmunka, a logisztikai tervezés, szem előtt tartva az eredményességet és a hatékonyságot.

 

KOMPETENCIAELVÁRÁS

Elemzőkészség, döntésképesség, kapcsolatteremtő- és fenntartó készség, szorgalom, felelősségtudat.

 

A SZAKKÉPZETTSÉGGEL RENDELKEZŐ

  • ellátja a rendelések, beszerzések, értékesítés (termék, szolgáltatás) lebonyolításában a feladatokat;
  • tervezési feladatokat végez az ellátási, készletezési, termelési folyamatokban;
  • kezeli a reklamációs eseteket;
  • elvégzi a raktár kezelésével és vezetésével kapcsolatos teendőket;
  • árutovábbítással kapcsolatos feladatokat végez;
  • nemzetközi szállítással, szállítmányozással kapcsolatos ügyintézői tevékenységet végez;
  • kapcsolatot tart a partnerekkel, ügyfelekkel;
  • idegen nyelven kommunikál szóban és írásban azonos ágazaton belül;
  • kapcsolatot tart a különböző közlekedési hatóságokkal, szervezetekkel;
  • elkészíti a szállítmányozási szerződés tervezetét;
  • részt vesz a különböző fuvareszköz-, illetve árukárok kivizsgálásában, intézi a kárügyeket.

Kereskedő és webáruházi technikus

Kereskedelem ágazat képzése, amely technikus szintű szakképzettség megszerzésével zárul.

A kereskedő és webáruházi technikus szakma új távlatokat nyit a kereskedelem területén. A szakképzett technikus az általános kereskedelmi folyamatok megismerése mellett alapos tudással rendelkezik a marketing, az online értékesítés és a webáruházak működésével kapcsolatosan.

Azoknak ajánljuk, akik kereskedelmi vénával rendelkeznek, nyitottak a kereskedelem új formáira és az online világ szerelmesei.

 

KOMPETENCIAELVÁRÁS

Átlagon felüli informatikai tudás, logisztikai és szervezőképesség, tervezési és elemzőképesség, számolási készség, fizikai aktivitás, csapatmunka.

 

A SZAKKÉPZETTSÉGGEL RENDELKEZŐ

  • kialakítja a kereskedelmi egység külső/belső arculatát, termék-, ár-, értékesítési- és kommunikációs politikáját;
  • megtervezi, elemzi, értékeli az áruforgalmi tevékenységet;
  • irányítja, szervezi és ellenőrzi a kereskedelmi egység szabályszerű működését;
  • a vállalkozás nyereséges gazdálkodása érdekében alkalmazza a gazdasági, jogi és marketing ismereteket;
  • kezeli a megrendeléseket, a törzsvásárlói nyilvántartásokat, a bónusz rendszereket;
  • árukatalógusokat, árjegyzékeket állít össze;
  • a legkorszerűbb digitális és technológiai ismereteinek alkalmazásával irányítja a kereskedelmi és elektronikus rendszerek folyamatszervezését, informatikai megvalósítását;
  • aktualizálja az online tartalmakat, részt vesz az aktuális online, offline kampányok lebonyolításában;
  • ellátja a nyilvántartással, a vásárlók kezelésével, az adatszolgáltatással, az adatok védelmével kapcsolatos adminisztratív feladatokat;
  • szakszerűen kommunikál idegen nyelven.