Erasmus+ 2023-1-HU01-KA121-VET-000148124
2024. február-március

2024 februárjában az iskolánk jóvoltából lehetőségünk volt kimenni Sevillába, Spanyolországba.

Sevilla az ország déli részén található, egy gyönyörű város, melyben rengeteg történelmi emlékmű is megtalálható. A város nem tenger közelben van, azonban van egy nagyon szép folyója, ami keresztül folyik a városon akárcsak a Duna Budapesten.

Az iskolából nyolcan utaztunk ki, kísérőként pedig Élesné Kecskés Ildikó tanárnő jött velünk. Az első héten még ő segített nekünk eligazodni az új környezetben, azután pedig egymásra voltunk hagyatkozva. Társaink logisztikusok, pénzügyesek, kereskedők és vállalkozói ügyintézők voltak.

Munkahelyek terén mindenki a szakmájának megfelelő helyen dolgozott, illetve annak megfelelő munkát is végzett.

A munka a napunk egy rövid részét tette ki, ezáltal több időnk maradt felfedezni a várost, megismerni a kultúrát és egymást. 🙂

A spanyol fogadó szervezet biztosította a városon belüli közlekedésünket, ezzel megkönnyítve nekünk az utazást. A közlekedéshez külön kártyákat kaptunk, pirosat és zöldet. (A piros kártyákkal lényegében csak buszokkal lehetett tömegközlekedni a zöld kártyával meg bármilyen tömegközlekedési eszközt igénybe vehettél.)

Programokat tekintve sosem unatkoztunk, mindig volt ötletünk, hogy hova menjünk és mit csináljunk. Amíg Ildikó tanárnő velünk volt, addig vele szerveztük meg a programjaink nagy részét. Együtt utaztunk el Rondába is, ahol ennek ellenére szép dolgokat is láttunk.  Ronda egy történelmi város, ami nagyon különleges atmoszférával rendelkezik, többek között a kilátás, illetve a mérete miatt is, ugyanis egy sziklára épült maga a város. Mint már említettük, a kilátása különleges, hisz még a tériszonnyal rendelkező társaink is voltak elég bátrak, hogy a tájat kémleljék a magasból. A rondai kiruccanásunk mellett a tanárnő társaságában felfedezhettük Sevilla rejtett zugait, aminek köszönhetően végül egy eldugott étteremre bukkantunk rá és kóstolhattuk meg fogásait. E kirándulás után sajnos már nem sokáig maradt velünk a tanárnő, szóval nélküle kellett befejeznünk kalandos történetünket.

Történetünk folyamán felfedeztük Sevilla rejtett csodáit immáron a tanárnő nélkül, és meglovagoltuk a spanyol életérzés hullámait. Mely annak is volt köszönhető, hogy nagyon sokszor és nagyon sokat esett az eső. Spanyolországban ritkán esik az eső, azonban mi voltunk olyan szerencsések, hogy ennek is tanúi lehettünk, de ez sem állított meg minket, folytattuk a kirándulásokat. Sevilla és Ronda mellett ellátogattunk Córdobába is (csak mert három a magyar igazság), ahová vonattal jutottunk el. Córdoba a többi városhoz hasonlóan gyönyörű volt. Mindhárom helyen beugrottunk néhány szuveníres boltba, hogy családjainknak és barátainknak egyaránt kedveskedhessünk egy kis aprósággal a három hetes távollétünket követően.

Összegezve a tapasztalatainkat az Erasmus+ programot, vagyis a szakmai gyakorlatot mindenkinek ajánlani szeretnénk, mert nem csak egy új ország megismerése által gazdagodtunk, hanem megismertük egymást is, ami nagyon jó barátságokhoz vezetett. Megtanultunk egymással élni és hogy minden sötét helyzetből van út a világosság felé.

[ui.: a telefonotokra és magatokra is vigyázzatok;)]